Time flies!!!

30 maart 2016 - Paramaribo, Suriname

Woensdag 23 maart, Was het dan eindelijk Phagwa Holi we hadden allebei een wit shirt gehaald met daarop; Phagwa. Ideaal want dan werd ons eigen shirt ook niet smerig. Phagwa Holi is een feest waarbij iedereen gekleurde poeders op elkaar gooit. Het feest begon in de Palmentuin, hier kon je je gekleurde poeder kopen. Daarna zijn wij naar het onafhankelijkheidsplein gegaan en daar waren de Dj's, dus tijd voor een feestje. Om 6 uur moest iedereen zijn of haar poeder in de lucht gooien wat een fantastisch gezicht was dat. Wij zaten onder allerlei kleuren en ze bleven ook maar gooien op ons. Omdat we zoveel gekleurde poeders op ons hadden waren we aan het eind van de avond zwart hahaha. Helaas kreeg Paula het paarse/roze niet uit haar haar en loopt nu nog steeds rond met een roze pluk. (Flink balen).

Donderdag 24 maart moesten we om 9 uur beginnen, best wel vroeg als je de dag daarvoor hebt gefeest haha. Helaas hebben we die dag geen klanten gehad. s'avonds zijn we een keer vroeg gaan slapen, terwijl we normaal altijd uit gaan.

Vrijdag 25 maart gingen we een nachtje mee op trip naar Witagron. Helaas gingen we maar een nachtje mee. Het was namelijk de paastour van ons stage bedrijf en die duurde 4 dagen helaas was er voor ons geen plek op de boot en konden wij de trip niet verder afmaken. Vrijdag ochtend zijn we vroeg vertrokken naar Witagron, met natuurlijk de nodige stops onderweg. Nadat we ongeveer 4 uur hadden gehobbeld over een bauxiet weg waren we dan eindelijk daar. Even in ons hutje gechilld en daarna lekker gezwommen in de Copenamerivier en vervolgens onze hangmatten opgehangen. Daarna gingen we een dorpswandeling maken en zagen we hoe de locals hier wonen, heel bizar om het te zien. Heel primitief en ze leven vooral buiten. Ze leven op de groentes en fruit die daar groeien, soms gaan ze jagen en hebben ze ook vlees. Wij moesten ons ook douchen in de rivier, keer wat anders. Ze wassen ook af in de rivier dat is eigenlijk hun schone water. Alle kindjes die daar rond lopen vinden je heel bijzonder omdat wij natuurlijk blank zijn. We hebben ook daar nog weer gezwommen met de kindjes. Op de terug weg naar ons kamp kwam er een meisje aangerend en Paula wilde haar een handje geven maar moest haar optillen en ze willen haar niet meer loslaten, zo schattig. Daarna zijn we lekker gaan eten en douchen haha. S'avonds hadden we een jungle party met de locals en de groep met stagiaires. Erg gezellig en natuurlijk weer de nodige Borgoe (rum) genuttigd. Daarna hebben we nog even gekletst en genoten van het mooie dorpje op de brug en zijn toen onze hangmat ingekropen.

Zaterdag 26 maart na een lange niet slapende nacht in de hangmat werden we vroeg gewekt door de prachtige natuur. En hebben we heerlijk stevig ontbeten met veel brood, pindakaas en kaas mmm heeeeerlijk!! Daarna is de rest van de groep vertrokken naar de Raleigvallen en zijn wij terug naar huis gegaan omdat er geen plek voor ons was. En aangezien wij gratis mee mogen op tour vonden we dit al een hele belevenis. We zijn wel echt blij dat we zoveel tours mogen doen zo weten we natuurlijk wat we verkopen en we zien ook gelijk Suriname. Ideaal! S'avonds zijn we voor de verandering weer eens uit geweest en dat was een erg leuk avondje.

Zondag 27 maart regende het alleen maar en hebben we dus al onze spullen van de trip even gewassen.

Maandag 28 maart zijn we een dagje naar de Cola kreek geweest. Het is een soort park waar je ook kan overnachten en het water lijkt op cola. Heel bijzonder vonden we het niet maar we kunnen wel zeggen dat we het hebben gezien. We hebben onze hangmatten opgehangen en lekker gezwommen. Kelly heeft nog de basis van salsa geleerd echt te grappig om te zien.

Dinsdag 29 maart mochten we figureren voor de film 'Tuintje in mijn hart' die word hier 2 maanden lang opgenomen en wij mochten mee spelen. GE-WEL-DIG!!! We moesten om 7 uur al vertrekken van huis en gingen vervolgens met de andere figuranten richting Zanderij Airport. Eenmaal daar aangekomen werden we in de make-up gezet en kregen we een kleding check, het moest namelijk lijken dat het heel koud was in Nederland, dus we moesten dikke kleren aan. Vervolgens hebben we een heerlijke lunch gehad. Lekkere nasi keer wat anders (haha grapje) we eten echt te vaak nasi, maar vinden het nog steeds lekker. Na de lunch mochten we de set op en de eerste scene was bij de kofferband we moesten een beetje met elkaar praten en dan vervolgens je koffer pakken of langs de acteurs lopen. Deze scene hebben we met Sanne Vogel en Sergio Romero gedaan. Je moet erg vaak de scene opnieuw doen ik denk dat we deze scene zo'n 15 keer hebben gedaan en hopelijk hebben ze het goede beeld nu haha. Daarna hadden we even een rust momentje en gingen we daarna verder met een andere scene in de aankomsthal. We moesten doen alsof we net aankwamen in Suriname en Kelly en ik mochten voor de acteurs langslopen dus als het goed is staan we vol in beeld haha.Wat een gave ervaring daarna kregen we onze vergoeding en gingen we weer terug naar de stad. Het was een gave vermoeiende dag. Een hele ervaring, gaan jullie met ons mee naar de film als die uitkomt?

Woensdag 30 maart zouden we eigenlijk ook weer figureren voor de film maar omdat we al teveel in beeld waren geweest mochten we helaas niet mee doen. Deze dag hebben we ook geen stage gelopen we hebben lekker wat gerelaxed en s'avonds zijn we naar de avond vier daagse geweest. Hier in Suriname is dat een hele happening. We zijn rond 6 uur vertrokken maar door het drukke verkeer heeft het een uur geduurd voordat we een plekje langs de weg in het centrum hadden haha. Daar hebben we de nodige Parbo biertjes genuttigd en de groepen met Surinamers bewonderd. Ze lopen hier in grote groepen/families met speciale kleding en ze maken muziek en dansen er zelfs nog bij. Dat in deze warmte lopen ze zo 10 km wat natuurlijk super knap is.

Donderdag 31 maart en vrijdag 1 april hebben we stage gelopen en hebben we helaas niet veel klanten gehad. Maar gelukkig kunnen we tijdens onze stage genieten van het zwembad waar we gebruik van mogen maken.

Zaterdag 2 april zijn we rond 9 uur vertrokken richting het binnenland we gingen een nachtje naar het plaatsje Danta Bai en wauw wat is het daar prachtig. Na een busrit van 3 uur en een aantal stops konden we genieten van Danta Bai. Het ligt aan het stuwmeer met een prachtige stroomversnelling in het water. We gingen natuurlijk eerst eten en we waren met een familie Surinamers die hadden heerlijke Roti gemaakt. Alles draait hier om eten in Suriname haha dus inmiddels draait het bij ons ook al veel om eten. Smiddags moesten we even naar de wc en de gewoonte van Paula is om naar boven te kijken en ja hoor een dikke vette vogelspin. Jankend weggerend en Kelly heeft het fototoestel gepakt om een foto te maken daarna is die gelukkig vermoord haha. Kelly komt mooi over haar angst van spinnen heen. De tweede vogelspin zat in onze slaapkamer en hebben daar dus ook niet geslapen maar in de hangmat in een open ruimte. We hebben s'middags heerlijk gezwommen in de rivier met de stroomversnelling en zijn ook aardig verkleurd. Wat was het genieten zeg, met een lekkere borgoe cola en een sigaretje was het heerlijk vertoeven.

Zondag 3 april hebben we een boswandeling gemaakt, of nou ja een junglewandeling en hebben we de marrondorpen gezien. Toen we de top bereikt hadden zagen we het prachtige uitzicht, wat niet met woorden te beschrijven is zo mooi. Daar kan je ook ziplinen maar helaas was die dicht dus konden we dat niet doen. Het dorpje heet Lobi Lafu, en is echt een aanrader om heen te gaan alleen al om te genieten van het uitzicht. Daarna zijn we nog weer gaan zwemmen en hebben daarna onze spullen gepakt en zijn we vertrokken naar de stad, daar nog wat gegeten en toen lekker naar huis.

Paula haar haar is bijna weer blond ipv roze haha.

We doen ons best om zo snel mogelijk weer een verhaal te schrijven. We maken soms zoveel mee en we willen niet al te grote verhalen schrijven. Je kan ook gerust een keer met ons Skypen dat vinden we erg leuk! Je kan ons ook kaartjes sturen ons aders is: Londenstraat 13, Benie's Park, Paramaribo, Suriname. Als je een kaartje stuurt kan het alleen wel 3 weken duren voordat we die hebben haha.

We beleven en genieten zoveel en we willen nog zoveel doen. Stage stelt niet heel veel voor maar we vermaken ons wel het leukste vinden we de tours natuurlijk.

We hopen dat jullie weer hebben genoten van ons verhaal!

Tot snel lieffies!

Bossie Kelly en Paula

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Zwanet kosters:
    6 april 2016
    Hallo Dames, Heel leuk om jullie verhalen te lezen, Genoeg om te schrijven want jullie maken zoveel mee. Geniet ervan. (Jammer van die vogelspinnen). grr.
  2. De koggels:
    6 april 2016
    Wat een mooi verhaal weer,geweldig om te lezen wat jullie allemaal meemaken! Geniet nog van alles!
    Groet van ons allemaal
  3. Gerrit en Erna:
    9 april 2016
    Super om te lezen wat jullie allemaal beleven! Geniet ervan!
    Nog heel veel plezier de komende tijd.

Liefs Gerrit & Erna