Het eerste bezoek

6 juni 2016 - Paramaribo, Suriname

Ooh wat hebben we weer leuke weken gehad! 23 mei kwamen mijn ouders en vriendin met haar vriend. Als verrassing stond ik op de luchthaven ze op te wachten. Ze hadden namelijk al een taxi naar hun appartement en had met ze afgesproken om ze op te wachten bij het appartement. maaaar ik kon het natuurlijk niet laten en wilde ze graag op de luchthaven al zien. Daar stond ik dan, uurtje gewacht en daar waren ze eindelijk! Super leuk om ze naar 3 maanden weer te zien en ze vast te houden! 'S avonds hebben we bij het appartement gegeten, want ze waren helemaal kapot na de lange reis.. Deze avond hebben we natuurlijk alleen maar gekletst en gekletst..

De volgende dag moesten Paula en ik gewoon stage lopen en zo kon mijn familie even bijkomen van de vlucht.. Want ze hadden een jetlag.. Ze hebben heerlijk bij het zwembad gelegen en genoten van de zon. Toen Paula en ik vrij waren wilden we naar huis gaan maar helaas mijn band van mijn fiets was lek.. En natuurlijk begon het net te  regenen.. Liep ik daar in de regen op weg naar huis.. Nergens natuurlijk een fietsenmaker te vinden, uiteindelijk was er een vriendelijke bus chauffeur die mij naar een fietsenmaker wilde brengen, hup met de fiets in de bus op naar een fietsenmaker. Eindelijk thuis gekomen kwam ook mijn familie langs om ons super de luxe huisje te laten zien die ook op dat moment netjes was opgeruimd. (Voor ons doen) 'S avonds hebben wij ze meegenomen naar 't vat, daar hebben ze voor het eerst Surinaams eten gehad en wat vonden ze t lekker!

Woensdag hadden wij het eerste tripje gepland! Dolfijnen spotten en kaaimannen vangen! Eind van de middag gingen we met z'n 6en in een bootje opzoek naar dolfijnen, gelukkig hebben we genoeg dolfijnen gespot en mooie foto's kunnen maken. Vervolgens gingen we naar margaretha, daar hebben wij bij een Surinaams gezin gegeten. Rijst met kouseband en kip! Heeeerlijk. Toen het donker werd zijn we in een klein bootje gestapt opzoek naar kaaimannen. In het moeras, smalle paadjes waar je door heen moest varen en ook moesten we ons bootje nog over een bult slepen. Tijdens deze sleeptocht stapt Kelly natuurlijk in een plas met modder en is haar moeder bijna het moeras in gevallen. Gelukkig is het goed gegaan en konden we er om lachen. Omdat we zo dicht op elkaar zaten en het pik donker was vonden we het allemaal wel een beetje eng. Jos, de vriend van mijn vriendin zegt opeens heel zachtjes, "ik ben echt geen stoere vent hoor" ooooh we hadden het niet meer van het lachen! Toen onze Bootman een kaaiman had gevangen werd t helemaal spannend, snel een elastiekje om de bek en een voor een mochten we de kaaiman vast houden.. Toch vond Kelly dit wel erg spannend en werd helemaal spastisch toen de kaaiman dichtbij kwam, maar ze heeft m vastgehouden samen met haar moeder. Als haar mams er toch niet is..

Donderdag hebben we het centrum van Paramaribo maar is verkend, zelf hadden wij dit ook nog niet gedaan. Of in iedergeval geen foto's gemaakt. Na een middagje heb je het centrum ook wel gezien want zoveel stelt het niet voor.. En dat vond mij familie ook. De volgende dag zijn Rosan en Jos op trip gegaan, 4 dagen de jungle in, of te wel op naar Apiapaati! Aangezien het centrum toch niet heel bijzonder is dan maar naar het binnenland en wat hebben ze genoten, ontbijten in het moeras, raften in de stromende rivier, van rotsen springen, marron dorpjes bekeken, ananasberg beklommen, vogelspinnen en slangen vasthouden, aan hun glimlach op hun gezicht te zien hadden ze zeker genoten!

Zaterdag is Kelly met haar ouders op trip geweest, commewijne plantages Tour. We zijn naar fort nieuw Amsterdam geweest, rust en werk, Johannes margaretha en frederiksdorp. Hier kregen wij wat geschiedenis te weten over Suriname, ook hebben we heerlijk met een bootje gevaren en genoten van de zon.

Zondag zijn paula en ik wezen varen, het was mooi weer en werden uitgenodigd om mee te gaan, eenmaal op water begon het natuurlijk keihard te regenen.. Tuurlijk zaten wij in een open bootje en waren wij helemaal doorweekt.. Alles was nat hadden t koud..  gelukkig hadden we een emmer mee waar onze waardevolle spullen in konden doen. Ook waren we zo slim om geen droge kleren in de auto achter te laten.. Maar het was gezellig! Ondanks de regen.. Dat zijn we hier inmiddels al gewend..

Maandag zijn mijn ouders naar Galibi en Fr Guyana gegaan, hier hebben ze ook overnacht, het is een soort eilandje dus ze moesten met een bootje erna toe. Ze konden daar heerlijk zwemmen in de rivier en 'S avonds gingen ze opzoek naar reuze schildpadden.. Ze hebben hun ogen uitgekeken.. Ze hadden nog nooit zulke grote schildpadden gezien! Ook dit was voor hun weer een ervaring. Ook die avond kwamen Rosan en Jos van hun trip weer, ik ben naar hun toe gegaan om alle verhalen aan te horen, super leuk om te horen dat ze het zo naar hun zin hadden. Paula had die avond een verjaardag feestje van een vriend van ons, ook zij heeft zich er vermaakt! Haha.

Dinsdag en woensdag hebben wij niet veel gedaan, heerlijk bij het zwembad gelegen 's avonds lekker uit eten en natuurlijk veel bijgeklest. Donderdag hadden wij weer een trip gepland, op naar berg en dal! Hier kan je heerlijk aan een meertje liggen en zip linen. Aangezien papa dit niet kon ben ik met hem bij t meertje gebleven en zijn Rosan, Jos en me moeder gaan zip linen. Door de jungle heen en over de Suriname rivier, ook dit was weer super gaaf om te doen! Mijn vader en ik hebben een bootje gepakt en hebben lekker over de Suriname rivier gevaren. En ondertussen natuurlijk foto's maken van ze maken als ze over de Suriname rivier gingen. Paula moest gewoon stage lopen.. 'S avonds zijn  Rosan Jos paula en ik nog gaan stappen, even het stap leven hier laten zien natuurlijk, we zijn naar havanna gegaan en hebben hier heerlijk Borgoe gedronken. We hadden het niet al te laat gemaakt omdat de volgende dag weer een trip gepland stond. Rosan en Jos gingen namelijk op een quadtour. Door het Savannah gebied heen door plassen water en natuurlijk jungle. Ik heb samen met mijn ouders deze dag even de laatste souvenirs gekocht en bij het zwembad gezeten.

En dan komt de dag dat ze terug na huis moeten... Zaterdag 4 juni.. Afscheid nemen is nooit leuk.. Maar over 9 weken ben ik weer bij jullie!

Zondag zijn Paula en ik weer wezen varen met vrienden en vriendinnen en dit keer hadden wij wel mooi weer! Ook gingen de jetskies mee en hebben Paula en ik hier nog op gevaren. Super leuk. Later ging paula met een ander meisje nog varen en oepsss... Het schip was gezonken.. Daar ging de jetski.. Alleen nog met het puntje in het water.. Snel touw eraan gedaan en meegesleept met de boot.. Haha! Weer van alles meegemaakt!

Er is weer een nieuwe week aangebroken en ook hebben we 5 nieuwe stagiaires erbij gekregen.. Deze moeten we deze week allemaal inwerken en zitten Paula en ik helaas apart.. Ff een weekje zonder elkaar en daarna weer gezellig samen.

Tot het volgende verhaaaaaaal

Liefssss

1. Rosan:
    6 juni 2016
    Genoten!!
  2. Ria Brouwe:
    6 juni 2016
    Weer genoten van jullie prachtige verhalen dames nog even paula dan krijg je ook bezoek gr van ons
  3. Alfred Spijkers:
    7 juni 2016
    Bedankt dames voor de super mooie vakantie.
    Wat hebben wij veel gezien en meegemaakt.
  4. Alfred Spijkers:
    7 juni 2016
    Super bedankt het was een erg mooie ervaring
    en interessant hoe de mensen daar leven