Voltzberg en Raleighvallen

13 juni 2016 - Paramaribo, Suriname

Hi lieffies.

Ja alweer een verhaal we hebben namelijk een hele gave trip gedaan en dat willen we graag met jullie delen.

Afgelopen maandag moesten we weer stage lopen en was het best gek dat kelly haar ouders en rosan en jos weer weg waren. We moesten helaas de nieuwe stagiaires inwerken dus hebben we niet samen gewerkt. Savonds vroeg een vriendin of er iemand zin had om te tennissen en daar hadden we wel zin in. Even lekker een beetje sporten en zweten want dat doen we nog niet elke dag haha. Dinsdag zaten we weer apart op stage en gingen we beiden bedenken wat we vrijdag en zaterdag wilden gaan doen. We hebben toen samen een beetje heen en weer geappt via de whatsapp. En toen kwamen we er achter dat vanuit ons bedrijf van woensdag tot zaterdag er een trip was naar Voltzberg en Raleighvallen dus wij hadden zo iets lets do it, 4 dagen jungle. We hebben dit spontaan besloten en wilden deze tour sowieso al heel graag doen maar nu was die in de actie. Mooi meegenomen!!

Woensdag ochtend om half 9 zijn we vertrokken vanaf de verzamel plaats met nog 3 andere meiden en een gids die we al eerder hadden ontmoet tijdens onze paastrip naar Witagron. Wij wisten dat we 5 uur moesten rijden om dan vervolgens in Witagron op de boot te stappen om nog 3 uur te varen naar onze slaapplek. Een heftige heen reis maar gelukkig scheen de zon en was het dus niet zo erg. Onderweg zijn we een aantal keren gestopt om te eten en te tanken. Toen we eenmaal in Witagron (marron dorpje) aankwamen hebben we daar onze benen gestrekt en zijn we op de boot gestapt naar raleighvallen. Tijdens de boottocht hebben we papegaaien gespot en zwaluwen. Toen we eenmaal aankwamen bij de Raleighvallen keken we onze ogen uit wat een prachtige plek en wat een uitzicht. We hebben direct onze hangmat opgehangen op de bovenste verdieping zodat we een geweldig uitzicht hadden als we wakker werden. Daarna zijn we gaan zwemmen in de stroomversnellingen. Ook hebben we aapjes gevoerd zo super schattig helaas konden we ze niet vast houden. Zo rond de avond hebben we heerlijk gegeten en voor het eerst casave soep en het was heeeerlijk. We waren allemaal wel een beetje kapot van de reis en zijn vroeg gaan slapen ook omdat we de volgende dag de Voltzberg gingen beklimmen.

Donderdag ochtend gingen we om 8 uur ontbijten en om 9 uur vertrokken we met de boot om onze wandeling te starten naar de Voltzberg. Om half 10 zijn we begonnen met wandelen we moesten 3 uur door de jungle lopen om vervolgens een half uur de Voltzberg te beklimmen. Het was een leuke tocht door de jungle. We moesten over boomstammen door beekjes heen en vooral goed uitkijken waar je loopt. De 250 meter klim naar boven was zwaar maar toen we eenmaal boven waren konden we alleen nog maar genieten. We keken over de prachtige jungle van Suriname en zagen nog andere bergen. We hebben hier een half uur genoten en wat gegeten en natuurlijk veel foto's gemaakt. Daarna moesten we weer 3 uur terug door de jungle en helaas begon het te regen dus alles was nat en onze schoenen zaten vol met water. Het laatste uurtje was echt afzien maar we hebben het gedaan en we zijn ooo mega trots op ons zelf!! Toen we terugliepen liep ik achter Kelly en ineens zag ik een slang onder haar voet dus ik begon te gillen Yeahhhh een slang!! Dus ik zat een beetje met mn stok in hem te prikken zegt onze gids ineens neeee dat is een dodelijke slang. Ohhh oepsie toen werd ik wel een beetje bang want we moesten er nog langs. We hebben na de wandeling nog genoten van een waterval en zijn daarna weer terug gegaan naar onze verblijfplaats iedereen was helemaal kapot en nat van de regen. Dus we zijn gelijk gaan douchen en eten. We wisten dat 1 van de Surinamers een vogelspin had op het eilandje en ik had smiddags besloten om die vast te gaan houden. Kelly en ik hebben hem allebei vast gehouden wel met een dik vest aan zodat we hem niet voelde. Wauw wat hebben we al veel overwonnen zeg! Maar we zijn nog steeds wel bang voor vogelspinnen haha. Gelukkig hoef ik niet meer zo hard te huilen als eerst. Het was nog maar 8 uur en iedereen wilde eigenlijk graag naar bed toch hebben we het nog volgehouden tot half 11.

Vrijdag ochtend hebben we wat later ontbeten om even bij te komen we zijn rond 11 uur naar de moederval vertrokken met de boot. De moederval is alleen te bereiken door een uur door de jungle te lopen. Tijdens de wandeling kwamen we de bekende telefoon boom tegen en nog meer mooie dingen. Toen we aankwamen bij de moederval hebben we heerlijk gezwommen en genoten van de waterval. Elke keer als we op trip zijn beseffen we weer hoe mooi Suriname is! En dat we nog lang niet naar huis willen omdat het zo mooi is hier. Zo rond 3 uur zijn we lekker gaan lunchen en hebben we weer gezwommen bij onze verblijfplaats ze noemen hier de stroomversnellingen soela's. Ook hebben we nog gevist helaas hebben we niks gevangen haha. Savonds stond er weer een heerlijke maaltijd op ons te wachten namelijk kip van de bbq en aardappeltjes en baka bana's. We hebben onze laatste avond daar afgesloten met een kampvuur bij het water samen met de bootsmannen en onze gids. Het was erg gezellig en ook best laat.

Zaterdag ochtend was het weer tijd om naar Paramaribo te vertrekken. Nu was het maar 2 uur varen en daarna weer 4 uur in de auto onderweg stopte onze gids ineens want hij zag een miereneter hij dacht dat hij de auto in de parkeerstand had gezet maar hij had hem in zijn achteruit gezet dus wij reden ff een stuk achter uit haha. Toen ben ik snel achter het stuur geklomen en heb hem in zijn parkeerstand gezet. Haha geweldig een miereneter wat is dat een gek en vies beest zeg haha. Zo rond half 5 waren we weer thuis en hebben al onze kleren in de was gegooid en zijn daarna lekker uiteten geweest want we zitten hier alweer 15 weken! Savonds hadden we een feestje die 2 vrienden van ons hadden georganiseerd dus hebben we lekker gedanst!

Zondag hebben we lekker helemaal niks gedaan even lekker bijgekomen.

Maandag vandaag is onze stage week weer begonnen en een vriendin van ons is jarig dus gaan we vanavond gezellig uit eten.

Allerliefste groetjes vanuit Suriname!!
Lobbi ♡♡

1. Gerrit en Erna:
    15 juni 2016
    Wat hebben jullie weer veel gezien!
    Geweldig!
    Groeten Gerrit en Erna