Amazing Kaieteurfalls, best trip!!!

28 juni 2016

Hallo schatjes,

Hoe gaat het met jullie? Wij hebben weer een te gekke trip gedaan. Maar eerst even over deze week.

Deze week hebben we weer heerlijk stage gelopen en het zit er al bijna op de tijd vliegt echt. Afgelopen dinsdag hebben we met onze vrienden gezellig bij onze stamkroeg gezeten want daar was karaoke. Woensdag hebben we een tattoo laten zetten. Een gekko onder onze voet. Voor de te gekko tijd in Suriname. Met nog 4 anderen. Zaterdag zouden we een afscheidsfeestje van 2 vriendinnetjes hebben maar omdat wij op trip gingen konden we daar helaas niet bij zijn. Dus hadden we afgesproken om donderdag bij hun te gaan eten en dan te gaan stappen. We hebben voor het eerst weer aardappel anders gegeten en dat was echt super lekker. Daarna hebben we weer de nodige kaart spelletjes gedaan en op de stoelen gedanst en mee geblert met de favoriete songs. Totdat de huisbaas belde van de andere meiden. We maakten te veel lawaai en hij vond het wel eens tijd dat we zouden vertrekken. Dus zijn we naar Havana vertrokken. Daar hebben we de nodige dansjes gedaan en helaas afscheid genomen van onze vriendinnetjes. Dat was toch best wel moeilijk!! We zien namelijk best veel mensen die nu vertrekken en dat vinden we toch wel erg jammer.

Om 4 uur die nacht vertrokken wij naar Guyana het buurland van Suriname. Want we gingen voor 3 dagen op trip. Slapen in de bus want we hadden een nachtje doorgehaald. Maar wisten van te voren dat we de hele dag moesten reizen. Rond half 10 waren we in Nickerie en daar moesten we op de ferry naar Guyana. Eerst door de douane en daarna moesten we een half uurtje varen. Toen we aankwamen in Guyana moesten we weer door de douane. Weer heel veel formulieren invullen en toen moesten we nog 3 uur rijden naar Georgetown. Onderweg hebben we nog lekker gegeten en genoten van de rit naar Georgetown. Ze hebben er prachtige gekleurde huisjes maar toch lijkt het nog best veel op Suriname. Ze spreken hier alleen Engels dus dat was even wennen. Toen we aankwamen in het hotel hebben we ons even opgefrist en zijn we naar de waterkant van Guyana vertrokken. Daar staan allemaal kraampjes waar je eten kan halen en savonds hangen daar allemaal jongeren. Het is een soort boulevard aan zee!! We zijn daarna doorgereden naar de Mall waar we even hebben rond gesnuffeld en daarna ook zijn eten. Wij hebben ook gelijk het eerste lokale biertje genuttigd!

Zaterdag konden we tussen half 8 en half 9 ontbijten om vervolgens naar de stad te vertrekken. We hebben eerst het enige museum bezocht in Georgetown waar voornamelijk opgezette dieren staan. Toen we daar klaar waren zijn we naar de Kathedraal gelopen om die van binnen te bezichten echt een prachtige Kathedraal en een hele lieve vrouw die ons van alles er over vertelde. Toen zijn we souvernirs gaan bekijken en heeft Kelly een leuk souvenir gekocht. Ja hoor en toen gingen we eindelijk naar het vliegveld om naar de Kaieteurfalls te vliegen. We moesten ons eerst inchecken en konden daarna wachten bij de gate. Het was echt een mini vliegveld. Waar alleen binnenlandse vluchten vandaan vertrekken of aankomen. Om 1 uur was het zover en konden we in het kleine vliegtuigje stappen. Wij zaten achter de piloot wat al super gaaf was. De heenvlucht regende het veel en hadden we dus veel turbelentie wat er 10 keer erger aan toe gaat in zo'n klein vliegtuigje. Toen we aankwamen scheen de zon vollop en zijn we naar 3 uitzichten gelopen om vollop van de Kaieteurfalls te genieten het is de grootste single drop van de wereld. En de rivier van de waterval ligt tussen de bergen. Wat hebben we genoten zeg. En heeeeeeel veel foto's gemaakt. ZO TE GEKKK!!! De terug weg vloog de piloot over de waterval heen check het filmpje op facebook of instagram!! Daarna zijn we ons gaan opfrissen in het hotel en zijn we gaan eten bij een chinees en weer voor het eerst vis gegeten het leek op een lekkerbekje oh was was dat heeeerlijk zeg! We zijn na het eten met een paar Surinaamse vrienden gaan stappen in Guyana ze waren ook een nachtje daar namelijk.

Zondag zijn we om half 6 in de ochtend alweer vertrokken richting Paramaribo en waren we rond half 8 thuis dus het was een lange reis maar zeker de moeite waard!!

Maandag waren we lekker vrij en hebben we heerlijk in de zon gezeten en moest ik nog wat dingetjes regelen voor school. Verder deze week hebben we gewoon weer stage dus niet veel bijzonders haha.

1 juli is er Keti Koti dat is de dag van de afschaffing van de slavernij er wordt donderdag avond iets voor georganiseerd dus misschien gaan we daar wel heen. En zaterdag komen m'n lieve vriendinnetjes al.

De tijd gaat echt te snel we kunnen het niet vaak genoeg zeggen haha. Maar we genieten daarom ook vollop nu. We hoeven nog maar 2 weekjes stage na deze week en dan zit dat er ook al op.

Heb gisteren weer een leuk kaartje ontvangen van Ellen, ik dacht dat alle kaartjes waren verdwenen maar zo af en toe komt er nog 1 binnen.

We hopen dat jullie weer van ons avontuur hebben genoten en tot snel liefjes!!

Dikke kus van ons