Curaçao!!!!!!!!

23 mei 2016 - Paramaribo, Suriname

Bon dia Dushi's,

Wij zijn weer terug in het mooie Suriname, we hebben een heerlijke week in Curaçao gehad. We zijn 12 mei vertrokken naar Curaçao en zijn daar s'avonds laat geland en werden daarna naar ons appartement gebracht. Het appartement daar was een stukje luxer dan hier in Suriname dus heerlijk relaxed met twee grote terrassen. Hebben s'avond gezellig wat gedronken op ons terras en zijn daarna naar ons mega bed gegaan. Woensdag ochtend kwam om 8 uur de auto die we hadden gehuurd. Toen Paula alles doorliep met de verhuurder ging Kelly even Paula haar rijbewijs halen maar helaas nergens een rijbewijs te vinden. Gelukkig kregen we toch nog de auto op vertoon van Paula haar internationale rijbewijs en paspoort. Dom dom dom (uiteindelijk lag Paula haar rijbewijs nog in Suriname). Die dag zijn we eerst boodschapjes gaan doen zodat we lekker konden ontbijten. Ook hebben we ons geld omgewisseld naar guldens. We hebben inmiddels al zoveel munteenheden gehad; srd, usd, guldens, euro's. We werden er een beetje gek van. We zijn eind van de ochtend naar Blue Bay beach vertrokken en hebben daar voor het eerst genoten van de blauwe zee en het witte strand. Hier hebben we heel de dag gelegen en ook nog genoten van een bandje die op ging treden op het strand. S'avonds zijn we naar het centrum gereden opzoek naar een lekker restaurantje en hebben we de gekleurde huisjes al gezien. Elke avond maakten we een soort van planning wat we de volgende dag wilden zien of doen.

Zaterdag ochtend hadden we besloten om lekker naar het centrum te gaan en de floating markt en Marshe bieu te bezoeken. We hadden onze auto geparkeerd in Otrobanda en zagen daar aan de kade een paar kraampjes daar zijn we langs gelopen. Daar heeft Paula een leuk tasje van Curaçao gekocht. Vervolgens hebben we foto's gemaakt op de pondjesbrug met de gekleurde huisjes op de achtergrond. De pondjesbrug is s'avonds mooi verlicht met verschillende kleurtjes en als er overdag een boot langs moet schuift heel de brug opzij. Heel apart om te zien en dan moet je dus gewoon wachten totdat de brug weer op zijn plek is. Het is een soort van drijvende brug. Toen we daarna naar de Curaçao en Dushi letters wilden lopen kwamen we 3 Surinaamse vrienden tegen. Jaaaaaa hoor wij zijn weg en komen dan alsnog Surinamers tegen haha. We zijn deze dag dan ook met hun opgetrokken hebben gezellig wat gegeten en aan het strand gelegen. Aan het eind van de middag was er een strand feestje bij Zanzibar en hebben hier een leuk feestje van gemaakt met onze Surinaamse vrienden.

Zondag zijn we rond 9 uur vertrokken richting Westpunt dat is het westen van Curaçao. We hebben allereerst de Christoffelberg beklommen we zijn daar om kwart over 10 mee begonnen en waren om 2 uur klaar. Het was echt mega heftig in de zon die berg op klimmen. We waren natuurlijk veel te laat begonnen, toen we bijna boven waren wilde Paula een foto maken en ineens stond daar haar oude baas van de golfbaan echt super grappig. Toen we eenmaal boven waren hadden we een fantastisch uitzicht over het hele eiland. We hebben zwembaden vol gezweet en we waren echt helemaal kapot. We zijn daarom ook gelijk naar Playa Kalki gegaan en daar hebben we een heerlijke panini gegeten want daar waren we wel aan toe. Toen hebben we daar nog even gesnorkeld en wat foto's gemaakt en zijn toen vertrokken naar de grote Knip dit ligt tussen de rotsen en het water is daar prachtige helder blauw. Je kan ook van de rotsen afspringen maar wij hadden op dat moment alleen maar verkoeling nodig. Het was super druk op dit strandje wat het was natuurlijk weekend en alle eilanders waren dus aan het barbecueën en aan het genieten. Daarna hebben we ons opgefrist en zijn we wat gaan eten en hebben we nog even gekeken bij het feestje Wet en Wild, helaas waren we echt heel moe en kapot en zijn vroeg gaan slapen omdat we de volgende dag weer naar Westpunt wilden.

Maandag zijn we dus weer naar Westpunt gegaan om nu het nationaal park Shete Boka te bezoeken. Dit zijn de golven die tegen de rotsen opklappen wat echt prachtig is om te zien. Ook zijn we daar nog in een grot geweest. Nadat we bij Shete Boka zijn geweest zijn we verder gereden naar Playa Forti daar kan je van een 12 meter hoge rots afspringen, dit wilde Kelly graag doen en SHE DID IT!!! Super vet, maar wel een beetje eng haha.We hebben daar ook geluncht bij een tentje waar het lijkt alsof je op zee drijft omdat het zo hoog is en aan een hoge tafel zit kijk je over het prachtige blauwe water heen. Daarna wilden we graag naar de blauwe kamer alleen is dit niet te bereiken met de auto dus hebben we dat achterwege gelaten. Toen zijn we door gereden naar het uitzicht van Santa Martha en wauw wat was dat waanzinnig we moesten eerst even klimmen met de auto en toen we eenmaal boven waren hadden we een waanzinnig uitzicht. Daarna zijn we door gereden naar Cas Abou hier kun je gaaf snorkelen en samen hebben we wel een uur gesnorkeld. Daarna lekker wat chippies gegeten en nog langs de flamingo area gereden dit was helaas niet zo bijzonder haha. S'avonds hebben we heeeeeerlijk gegeten bij een tentje aan het Spaanse water en hadden we eindelijk weer een keer Carpaccio en Zalm mmm jammie.

Dinsdag hadden we een trip geboekt naar Klein Curaçao we moesten al om kwart voor 7 bij de pier zijn en vertrokken rond 7 uur. Op de boot 2 uur lang varen tegen de golven in (heen en weer, op en neer) een gewiebel van hier tot aan Tokio. Je kon nog niet eens normaal over het dek lopen. Kelly wilde het even proberen en viel op Paula haha. Toen we eenmaal klein Curaçao zagen was het een plaatje. Nog mooier nog blauwer en meer wind. We zijn van de boot afgesprongen en naar het strand gezwommen. We hebben daar eerst een korte uitleg gekregen over de dag indeling en zijn daarna gaan snorkelen en we hebben gezwommen met schildpadden zo super vet!! S'middags hadden ze een heerlijke barbecue en hebben we nog even het eiland een beetje verkend. Het is niet heel groot maar wel heel mooi!! Ook zijn we hier heeeeeeeeeeeel erg bruin geworden wat natuurlijk ook de bedoeling was haha. De terug reis was iets aangenamer en wat rustiger met een paar lokale biertjes en wat muziek was de boottocht zo voorbij. We hebben echt genoten van deze dag.

Woensdag was echt een chill dag en hebben we niet heel veel gedaan. We zijn nog naar Tugboat geweest dat is een klein kiezelstrandje met in het water een scheepswrak daar hebben we nog gesnorkeld en echt mega veel vissen gezien (we zijn allebei een beetje bang voor vissen haha) Daarna hebben we lekker op mambo beach gelegen en gegeten aan het strand.

Donderdag dat was onze vakantie tijd om te vertrekken gelukkig hadden we de auto tot 4 uur en konden we nog even lekker lunchen (zalm en carpaccio). Om half 5 zijn we naar de luchthaven vertrokken en om half 12 zijn we weer geland in Suriname en zijn direct door gegaan naar ons welkom thuis feestje in de club haha.

Vrijdag moesten we nog even stage lopen en hadden daarna lekker weekend. Maar wat voor een weekend.

Zaterdag zijn we om 10 uur vertrokken om ons te verzamelen voor het Springbreak Expeditie Robinson weekend. Rond half 12 waren we op bestemming (we weten nog steeds niet precies welk plaatsje het was maar in ieder geval achter Zanderij). En hebben we onze hangmatten geïnstalleerd daarna was daar een heerlijke lunch die op ons stond te wachten. Nadat iedereen de lunch had genuttigd was het tijd om naar je groepje te gaan. Kelly en ik zaten allebei in een ander groepje, de expeditie kon beginnen we hebben duikproeven, eetproeven en nog meer actieve proeven gedaan. Het was best heftig maar wel heel gezellig en leuk! Nadat alle proeven waren gedaan hebben we heerlijk in het zwembad gelegen, gevolleybald en daarna heerlijk gegeten. Nadat iedereen zich had gedoucht was er aansluitend nog een leuke pubquiz waar wij allebei ook niet mee hebben gewonnen daarna was een feestavond met DJ erg gezellig en erg laat. De volgende dag waren zo stijf als een plank want de spierpijn was overal te voelen ohja nog steeds trouwens haha. We moeten gewoon ons bed uitrollen want we kunnen niet eens opstaan hahahahahha. Die zondag werd de finale gespeeld en gelukkig waren onze groepjes niet zo goed om de finale te halen. Daarna was er een heerlijke saoto soep voor ons gemaakt en zijn we rond de middag naar huis vertrokken.

Maandag vandaag is het weer een normale stage week alhoewel we hoeven deze week maar 3 dagen. Want Kelly haar ouders en vriendin met haar vriend komen strakjes aan in Suriname. Hier horen jullie laterrrrrrr meer over!!

Lieve knuffels van ons

Kelly en Paula

1. Gerrit en Erna:
    23 mei 2016
    Wat beleven jullie veel! Geweldig!
    Wij wensen jullie heel veel plezier samen met pa en ma Spijkers en Rosan en Jos. Lekker even weer samen! Geniet ervan allemaal.
    Liefs en een dikke knuffel van Gerrit en Erna
  2. Henrie, Henriet, Joran en Isa:
    23 mei 2016
    Fijn dat jullie zo genieten van alles!
    Heel veel plezier samen met pa en ma,
    Rosan en Jos!