Hello, Goodbye!

28 februari 2016 - Paramaribo, Suriname

Gister was het dan zover na maanden van voorbereiding werden we weg gebracht naar Schiphol door lieve familie en vrienden. Eerst hebben we even samen ingecheckt en vervolgens nog lekker een bak koffie gedronken.

Ja en dan is het moment er van afscheid nemen, wat we natuurlijk al 2 dagen aan het doen waren. Het was erg moeilijk om alle lieve mensen om ons heen gedag te zeggen, we hebben veel gehuild. Gelukkig hebben we elkaar zeggen we steeds. Eenmaal afscheid genomen en daar gingen we dan ons avontuur begon! Door de douane was een chaos en er was een lange rij daardoor konden we helaas niet echt meer shoppen. Vervolgens moesten we boarden en daar zaten we dan de vlucht van 10 uur lang hebben we vooral doorgebracht met Skipbo Kelly heeft mij verslaafd gemaakt!

Eenmaal op Zanderij(Suriname) aangekomen moesten we wachten voor een mega lange paspoort controle, de klap die we kregen was best erg. Het is erg warm en klam.. wat wij natuurlijk niet gewend zijn. We zijn op de luchthaven goed opgevangen door Walter en zijn vrouw. Wij stonden allebei ff te kijken toen hij onze koffers achter in de pick up gooide, daarover heen even een stuk plastic en klaar rijden maar. Tijdens de rit begonnen wij erg moe te worden en we zagen toch niet veel want het was al donker.

Eenmaal bij het appartement, stond Marlene op ons te wachten en liet ons het appartement zien. We werden eerst verwelkomt door een kikker die op de muur zat en begon te springen haha best eng. Het is hier allemaal anders dus we moeten alles dan ook echt goed laten bezinken en heel erg wennen. Zoals we al vaker tegen elkaar zeggen; we zijn met elkaar en dat is heel erg fijn! We hebben gister avond al een paar dingetjes opgehangen om ons appartement eigen te maken en zijn vervolgens na een potje Skipbo toch maar gaan slapen. Helaas hebben we nog geen warm water dus douchen gaan we straks proberen. Vandaag gaan we onze koffers even uitpakken en maar een beetje op onderzoek uit. Jullie horen snel weer van ons!!

Dikke brassa(knuffel) van ons!

1. Marinda:
    Hey!

Herkenbaar: die warmte zal altijd wel 'vervelend' blijven. De douche blijft je beste vriend!

Geniet van het prachtige land!!!
  2. Rosan:
    28 februari 2016
    Fijn dat jullie veilig geland zijn! Nu maar lekker uitrusten!
    Dikke kus,

Rosan en Jos
  3. Jacqueline:
    28 februari 2016
    Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad, ziet er best allemaal goed uit. Tot horens !!
  4. Bert en Ankie:
    28 februari 2016
    Fijn dat jullie goed overgekomen zijn, veel succes met jullie avontuur en geniet ervan.
    Dikke kus.

Bert en Ankie
  5. Carlijn:
    28 februari 2016
    Heel fijn om te horen dat jullie goed zijn overgekomen!
    Ik ben benieuwd naar jullie volgende verhaal! Geniet dames!
    Liefs Carlijn
  6. Geeske:
    28 februari 2016
    Tof meiden, goed gedaan! Laat alles maar lekker op jullie af komen. Dat komt vanzelf goed!
    Ben benieuwd naar jullie avonturen!
  7. Geeske:
    28 februari 2016
    Goed gedaan meiden! Dat plekje vinden jullie vanzelf! Neem lekker de tijd. Ben benieuwd naar jullie volgende avonturen!
  8. De koggels:
    28 februari 2016
    wat leuk dat we jullie zo een beetje kunnen volgen!we wensen jullie heel veel succes met jullie stage,maar vooral ook heel veel plezier!geniet er van!!
    lieve groet van ons allemaal
  9. Gerrit en Erna:
    28 februari 2016
    Fijn dat jullie goed aangekomen zijn. Het zal even wennen zijn dat is logisch! De cultuurshock moet je even verwerken en dan kunnen jullie aan het grote avontuur beginnen.
    Heel veel succes meiden en vooral genieten!

Liefs Gerrit & Erna
  10. Ciska, Gerard & Britt:
    Hoi meiden,

Heel veel plezier samen. Geniet van jullie avontuur.

Groetjes van Ciska, Gerard & Britt
  11. Harco, Judith en Jens:
    28 februari 2016
    Hey Kelly, fijn dat jullie goed zijn aan gekomen!! Het klimaat zal vast wennen zijn, maar komt vast goed!! Veel plezier en geniet ervan!!
  12. Arnet Calis:
    29 februari 2016
    Hoi Paula en Kelly, geniet van jullie avontuur! Groet vanaf de Kamperzeedijk.