Bezoek van lieve vriendinnetjes

22 juli 2016

Fawaka mi gudu's,

Hier weer een verhaaltje omdat het alweer een tijdje geleden is. 2 juli heb ik mijn lieve vriendinnetjes opgehaald van het vliegveld als verrassing. We hebben echt super leuke weken gehad en erg genoten. Kelly en ik moesten nog wel stage lopen dus zijn die meiden lekker gaan relaxen bij het zwembad en hebben ze de stad bekeken. Ook hebben ze in 2 hotels geslapen om een beetje luxe en een echt vakantiegevoel te krijgen. Wij kwamen daar dan natuurlijk zwemmen. Omdat wij altijd moeten betalen om ergens te kunnen zwemmen. We hebben samen wat feestjes gehad waaronder een feestje van DJ Chuckie. De meiden hebben een trip naar Galibi gemaakt en samen hebben we een trip naar Apoera en Blanche Marie gedaan.

Blanche marie heeft prachtige watervallen. We zijn daar afgelopen maandag naar toe vertrokken met de speedboot want anders moesten we 8 uur rijden nu hebben er maar 4 uur moeten rijden en 2 uur met de boot. We zijn op de heen weg gestopt bij Guyana want die heeft een prachtig kalksteen strand. Hier mochten we zwemmen en ons insmeren met de kalkstenen dat schijnt namelijk goed voor je huid te zijn. Daarna zijn we door gevaren naar Apoera waar we 2 nachten gingen slapen. Toen we daar aankwamen was het best wel een luxe voor het binnenland want we hadden airco op onze kamer en zelfs wifi.

Dinsdag zijn we naar Blanche marie vertrokken en hebben we genoten van de watervallen en ook wat gezwommen. Op de terug weg gingen we opzoek naar slangen en luiaarden. Helaas hebben we de luiaarden niet gezien. Maar ik heb wel een slang vastgehouden. Ik liet hem alleen vallen toen ik hem terug wilde geven dus hij was een beetje boos waardoor Heleen hem helaas niet meer vast kon houden. (Sorry Heleen haha). Daarna hebben we nog bij mensen thuis gekeken naar een paar vissen waaronder roggen. En hadden de mensen ook een ara(papegaai). Daarna hebben we lekker gegeten en geborreld.

Woensdag was het helaas weer tijd om terug te gaan naar Paramaribo en hebben we eerst nog weer een poging gedaan om luiaarden te vinden helaas is dit mislukt. We zijn nog even naar een oud inheemsdorp geweest en hebben daar mooie zelfgemaakte armbandjes gekocht van de lokale mensen. Iemand had daar een aapje thuis die we mochten vasthouden dus dat hebben we ook allemaal gedaan echt een schatje. Daarna gingen we weer naar Oreala in Guyana om nog even te zwemmen bij het kalksteenstrand. En zijn daarna terug gevaren naar Nickerie en daar mochten Kelly en ik schieten met een geweer ook een hele vette ervaring. We genieten nog steeds zoals jullie kunnen lezen.

Vandaag moesten we weeeeer naar de vreemdelingenpolitie om een stempel te halen en ja we zijn ook een beetje verdrietig want we het aftellen is begonnen. Maaaaaar ik kijk ook heel erg uit naar dinsdag want dan komt eindelijk mn lieve familie hier dat word knuffelennnnnn.

Tot snel schatjes!!! Voor kell nog 2 weeks left en voor paul nog 3 weeks left. Time flies when youre having fun!!!

Bigi brasa